مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 06:552020-11-08سياسي

عزت نفس کودکان به وسیله دیگران شکل می گیرد


یک روانشناس کودک با بیان اینکه در ابتدای راه عزت نفس کودکان به وسیله دیگران شکل می گیرد، مطرح کرد: کودک برای اینکه انگیزه داشته باشد باید خود را در خانواده باور کند.

- ایسنا/همدان یک روانشناس کودک با بیان اینکه در ابتدای راه عزت نفس کودکان به وسیله دیگران شکل می گیرد، مطرح کرد: کودک برای اینکه انگیزه داشته باشد باید خود را در خانواده باور کند.

راضیه محبوبی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر یک از ما رفتارهای مختلفی از کودکان مشاهده کرده ایم، این رفتارها همان افعال و اقداماتی است که از کودکان سرمی زند، برخی از این رفتارها از نظر ما پسندیده و بعضاً ناپسند است، مانند مهربانی یا پرخاشگری که ناشی از کمبود توجه و احساسات کودکان از سوی خانواده ها است.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات دو کودک در یک محیط خانوادگی رشد کرده اند اما در شرایط یکسان هم رفتارهای مختلفی نشان می دهند، افزود: گاهی پدر و مادرها فقط براساس رفتارها قضاوت می کنند اما توجهی به ریشه های هر رفتار ندارند.

محبوبی با اشاره به اینکه برای بعضی افراد انگیزش اساساً نیرو، اشتیاق، هیجان و هدف است، تصریح کرد: اساس خودانگیزشی است، بدان معنا که انگیزش بیانگر احساسی بسیار شخصی درباره آن چیزهایی است که فرد دوست دارد یا می خواهد، همان چیزهایی که فردیت او را می سازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزت نفس کودکان به وسیله دیگران شکل می گیرد

عزت نفس کودکان به وسیله دیگران شکل می گیرد