مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 10:302020-11-08پزشكي

می توان با تغذیه دیابت نگرفت


رییس گروه بهبود تغذیه ی جامعه علوم پزشکی شیراز، تاکید دارد که می توان با تغذیه مناسب و مشورت با متخصصان تغذیه، از بیماری های متابولیک مزمن، - ایسنا/فارس رییس گروه بهبود تغذیه ی جامعه علوم پزشکی شیراز، تاکید دارد که می توان با تغذیه مناسب و مشورت با متخصصان تغذیه، از بیماری های متابولیک مزمن، نظیر دیابت، پیشگیری کرد.

مریم مهارت، یکشنبه 18 آبان در کارگاه آموزش تغذیه مجازی، گفت: یکی از بیماری های متابولیک مزمن، دیابت ملیتوس یا بیماری قند است که در جامعه از آن زیاد می شنویم.

او با یادآوری اینکه بیماران مبتلا به این نوع از دیابت، با سوخت و ساز غیرطبیعی کربوهیدرات ها، پروتیین ها و چربی ها مواجه هستند، شیوع این بیماری در ایران را 10 درصد دانست و گفت: از بین هر 11 ایرانی، یک مورد ابتلا به دیابت ملیتوس مشاهده می شود.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: در بیماران مبتلا به دیابت، هورمون انسولین که در ورود قند از خون به سلول ها و مصرف آن نقش دارد، به قدر کافی ترشح نمی شود و فرد با مقاومت به انسولین مواجه می شود.

مهارت یادآور شد که نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب، ابتلا به دیابت در فامیل درجه یک، پُرفشاری خون و چاقی از عوامل موثر در ابتلای افراد به دیابت است، گفت: یکی از دلایل مقاومت به انسولین چاقی و اضافه وزن است، چاقی زمینه از دست رفتن سلول ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می توان با تغذیه دیابت نگرفت

می توان با تغذیه دیابت نگرفت