مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 14:202020-11-08اجتماعي

کودکان کار؛ بی پناه ترین قربانیان جبر اجتماع


با توجه به شرایط کودکان کار و حق طبیعی آنها برای استفاده از فضای کودکانه و ادامه تحصیل، لازم است این پدیده تلخ و دردناک اجتماعی با تعامل بین سازمانی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جهرم، طبق گزارش یونیسف از هر 12 کودک در جهان یک کودک به صورت اجباری ناچار به کار می شود که امروزه به دلیل مسائل و مشکلات گوناگونی این پدیده در حال گسترس و افزایش است.

چندسالی است که همه ما با پدیده کودکان کار در چهار راه ها و خیابان اصلی شهرها مواجه هستیم شاید سالیان قبل تر در مراکز استان و شهرهای شلوغ و پرجمعیت این پدیده مشاهده می شد اما اکنون شاید بتوان گفت در اکثر شهرها و نقاط مختلف این پدیده به چشم می خورد.

چند شب پیش برای خرید کالاهای اساسی خانواده به خیابان رفتم که بر سر یک چهارراه در خیابان اصلی شهر جهرم پشت چراغ قرمز توقف کردم تا اینکه کودکان و پسر بچه های کم سنی مشاهده کردم و شیشه ماشین را پایین کشیدم و تا سبز شدن چراغ با او صحبت کردم.

از او دلیل حضورش در آن مکان را پرسیدم و گفت مگر نمی دانی که کلاس مدارس آنلاین شده و باید قسط گوشی که خریدم را بدهم و شاید من را کمی به فکر فرود برد که چرا باید این بچه ها در این سن به جای بازی کردن و گذراندن دوران کودکی خود مشغول فروختن گل، پاک کردن شیشه خودرو ها و یا.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان کار؛ بی پناه ترین قربانیان جبر اجتماع

کودکان کار؛ بی پناه ترین قربانیان جبر اجتماع