مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 21:352020-11-08فرهنگي

چه خوب که وحشت باب شده!


لاله جعفری درحالی که ژانر وحشت را نیاز بچه ها می داند، به بیان فواید وجود فرهنگ سایر کشورها و رسم های آنان در کتاب های کودکان و نوجوانان می پردازد.

- لاله جعفری درحالی که ژانر وحشت را نیاز بچه ها می داند، به بیان فواید وجود فرهنگ سایر کشورها و رسم های آنان در کتاب های کودکان و نوجوانان می پردازد.

این مترجم و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، درباره کتاب های ژانر وحشت و ترجمه آثار ادبی با محوریت یا شرح رویدادهایی مثل هالووین برای کودکان و نوجوانان و تبعات فرهنگی آن اظهار کرد: به طور کلی من با این که گفته می شود این رسم ها با فرهنگ ما نمی خورد، موافق نیستم.

به نظر من حتی اگر مسائل کتاب ها، چه در ژانر وحشت و چه سایر ژانرها با فرهنگ ما متفاوت است، ایرادی ندارد.

او با بیان این که بچه ها باید با مسائل فرهنگی متفاوت آشنا شوند، گفت: اگر از بچگی با این ها آشنا شوند، یاد می گیرند وقتی در موقعیتی قرار گرفتند که فردی چنین فرهنگ هایی داشت چطور با او برخورد کنند.

من فکر می کنم اگر از بچگی زمینه آشنایی داشته باشند، یاد می گیرند که جنبه های منفی آن را نپذیرند؛ حتی اگر در سن بالاتر با آن مواجه شوند.

جعفری رویدادهایی مثل هالووین را آیین و فرهنگ دیگر ملت ها دانست و بیان کرد: این رسم ها هم مثل آیین هایی است که ما داریم، مثل مراسم نور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه خوب که وحشت باب شده!

چه خوب که وحشت باب شده!