مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 21:552020-11-08پزشكي

کرونا با خون منتقل می شود؟


رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه ماهیت کرونا با ویروس هایی که درون سلول می مانند بسیار متفاوت است، گفت: تاکنون انتقال کرونا از طریق خون گزارش نشده است.

- ایسنا/خوزستان رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه ماهیت کرونا با ویروس هایی که درون سلول می مانند بسیار متفاوت است، گفت: تاکنون انتقال کرونا از طریق خون گزارش نشده است.

دکتر شکرالله سلمان زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نگرانی های عموم در خصوص امکان انتقال ویروس کرونا از طریق خون، اظهار کرد: کروناویروس مانند HIV نیست که در درون سلول ها زنده بماند و در سلول تکثیر پیدا کند و ماهیت کرونا با ویروس هایی که درون سلول می مانند بسیار متفاوت است.

وی افزود: تاکنون نیز انتقال کرونا از طریق خون گزارش نشده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص سلامت خون اهداشده در شرایط کرونایی، گفت: خون مدت ها در بانک خون نگهداری می شود و روی برخی فرآورده های خونی نیز پس از اهدا، فعل و انفعالاتی انجام می شود و در این روند، اگر ویروسی در خون وجود داشته باشد، غیرفعال می شود.

وی بیان کرد: در سازمان انتقال خون نیز اهداکنندگان بررسی و معاینه می شوند و از افرادی که علامت بیماری داشته باشند یا اخیرا به کرونا مبتلا شده باشند، خون گرفته نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا با خون منتقل می شود؟

کرونا با خون منتقل می شود؟