مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 06:252020-11-09سياسي

پایه گذاری نهضت نه به زندان در استان قزوین


نهضت نه به زندان در استان قزوین پایه گذاری شده و با توجه به سیاست حبس زدایی از مجازات زندان صرفا برای مجرمین حرفه ای خطرناک، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به سیاست های کلان قضایی کشور در حوزه اجرای احکام کیفری حبس، زندان و زندان زدایی و کاهش هدفمند جمعیت کیفری اظهار داشت: درعرصه تحول آفرینی نظام قضایی کشور که از رویکرد های دستگاه قضایی است بحث زندان و کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری در اولویت است.

وی افزود: مجازات های جایگزین حبس طبق ماده 64 قانون مجازات اسلامی عبارت از دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی ادامه داد: یافته های کیفرشناسی نشان می دهد که حبس های کوتاه مدت آثار مخربی بر فرد می گذارد و ضرر آن از سودش بیشتر است؛ لذا قانونگذار قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 به جای این حبس ها، مجازات های جایگزین حبس را  پیش بینی نمود.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: از آنجا که نهاد مجازات های جایگزین تاسیس تازه ای است و قضات به میزان کافی به آن آشنایی نداشتند با اقبال وسیعی مواجه نشده بود،  اما با صدور دستورالعمل رییس معظم قوه قضاییه در این خصوص وآموزش کارکنان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایه گذاری نهضت نه به زندان در استان قزوین

پایه گذاری نهضت نه به زندان در استان قزوین