مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 08:202020-11-09اقتصادي

2 عامل اصلی ریزش بورس در تابستان و پاییز


رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی گفت: به صورت مشخص تا کنون 2 مرتبه در گفتگو با همتی بر کاهش نرخ سود بانکی و حمایت سیاست گذار پولی از بازار سرمایه تاکید کرده ام.

- ، وحید شقاقی شهری در شرایط فعلی اقتصاد ایران به هر میزان نرخ سود سپرده های بانکی رشد کند منجر به رشد نقدینگی می شود، گفت: با افزایش نرخ بهره تنها به سپرده های مدت دار سود بیشتری پرداخت می شود که این موضوع تنها باعث افزیش سرعت رشد نقدینگی در کشور خواهد شد.

به گفته این کارشناس اقتصادی، در هفته‌ها و ماههای آتی به سرعت شاهد کاهش بار تورمی در اقتصاد ایران خواهیم بود و عملا در بازارهای مختلف از جمله طلا و ارز حبابهای مصنوعی که با اقتصاد کشور همخوان نبود تخلیه خواهد شد.

وی افزود، جمع بندی ها نشان می‌دهد، که از یک طرف نباید بی جهت مانند گذشته به افزایش خارج از حد و مرز نقدینگی دامن زد و از سوی دیگر باید از فضای ایجاد شده در بازار سرمایه حمایت کرد.

یک پیشنهاد کلی این است که با کاهش نرخ سود و بهره بانکی و بین بانکی فضا برای هدایت نقدینگی خارج شده از بازارهای ارز و طلا به بازار سرمایه کشور مهیا شود.

رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی گفت: در 2.

5 ماه گذشته بازار سرمایه ایران دچار ریزش بی سابقه ای شد و در این فضا سرمایه بسیاری از مردم دچار ضرر و زیان سنگین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 عامل اصلی ریزش بورس در تابستان و پاییز

2 عامل اصلی ریزش بورس در تابستان و پاییز