مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 11:052020-11-09سياسي

شایعات تا چه اندازه می توانند بر زندگی ما تاثیر گذار باشند؟


هر شایعه بی پایه خطرناک است و تصویر غلطی از دنیایی که در آن زندگی می کنیم به همراه دارد و این امر باعث می شود تا تاثیر منفی بر روی افکار مردم داشته باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک روزنامه نگار و مروج علم گفت: هر شایعه بی پایه خطرناک است و تصویر غلطی از دنیایی که در آن زندگی می کنیم به همراه دارد و این امر باعث می شود تا تاثیر منفی بر روی افکار مردم داشته باشد.

پوریا ناظمی در برنامه اینستاگرامی کانون نجوم دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص دانش در شبیخون شایعات اظهار کرد: شایعه از گفتار و داستانی است که شیوع پیدا می کند اما در معنای عمومی، خبر غیر موثق و غیر قابل اثبات که از طریق مجاری مختلف وجود دارد، منتشر می شود.

بنابراین یکی از وظایف کار رسانه و روزنامه نگاری حرفه ای این است که داده ها را صحت سنجی و راستی آزمایی کند تا مطمئن شود آنچه که در دست مردم قرار می گیرد، صحت دارد.

وی با طرح این سوال که چرا مردم به شایعه علاقه دارند، افزود: دلایل زیادی برای دانستن شایعات وجود دارد زیرا شایعه نوعی داستان گویی و تلاش برای بیدار کردن اطلاعاتی است که دیگران از آن اطلاع ندارند.

شایعه در اصل خودش مورد بدی نیست و میل داریم که اطلاعات بیشتری داشته باشیم اما زمانی که اطلاعات معتبر نداریم به سراغ خبرهای غیر معتبر می رویم و در اینجاست که برای ما مشکل ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعات تا چه اندازه می توانند بر زندگی ما تاثیر گذار باشند؟

شایعات تا چه اندازه می توانند بر زندگی ما تاثیر گذار باشند؟