مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 11:102020-11-09بين الملل

حساسیت روسیه و ترکیه به گسترش تقابل در جنگ قره باغ


روسیه و ترکیه در حالی که نسبت به تهدید بروز یک تقابل گسترده تر حساس هستند، فعلا دست داشتن شان در نزاع قره باغ را محدود به ارائه کمکهای انساندوستانه و میزانی از کمک نظامی کرده اند.

- "روسیه و ترکیه در حالی که نسبت به تهدید بروز یک تقابل گسترده تر حساس هستند، فعلا دست داشتن شان در نزاع قره باغ را محدود به ارائه کمکهای انساندوستانه و میزانی از کمک نظامی کرده اند.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنکارا حمایت قاطع خود از جمهوری آذربایجان در جنگ با ارمنی ها در این منطقه کوهستانی را در راستای تقویت نفوذ بین المللی ترکیه می داند.

مسکو هم مصمم به دفاع از منافعش در این حوزه جنوب قفقاز است.

اما هیچ یک نمی خواهند به داخل یک جنگ تمام عیار کشیده شوند و مقاطعه کاران نظامی خصوصی می گویند مسکو و آنکارا تا حد زیادی چشمشان را روی نقش مزدورانی که احتمالا دارند در هر دو سمت می جنگند می بندند تا از دامن زدن به تنشها اجتناب کنند.

تحلیلگران سیاسی و نظامی می گویند، ترکیه به عنوان یک عضو ائتلاف ناتو که در سالهای اخیر تامین تسلیحات برای جمهوری آذربایجان را افزایش داده، احتمالا در صورتی که همپیمانش به پیشروی در قره باغ ادامه دهد از مداخله نظامی عمیقتر خودداری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حساسیت روسیه و ترکیه به گسترش تقابل در جنگ قره باغ

حساسیت روسیه و ترکیه به گسترش تقابل در جنگ قره باغ