مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 18:252020-11-09پزشكي

کاهش 18 درصدی اهداکنندگان خون در خراسان شمالی


رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کاهش 18 درصدی اهداکنندگان خون در استان خبر داد و گفت: اهدای خون پس از بحران کرونا کاهش داشته و برای رفع این مشکل، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از کاهش 18 درصدی اهداکنندگان خون در استان خبر داد و اظهار کرد: اهدای خون پس از بحران در مقایسه با آمار مبتلایان بسیارکم است.

هاشمی عنوان کرد: در این فصل نیاز به پلاسما به مراتب بیشتر است و از بهبودیافتگان پلاسما می خواهم با توجه به اینکه با گذر زمان میزان پادتن تولیدی در خون آن ها کاهش می یابد و دو ماهه ابتدای بعد از بهبودی بهترین زمان ممکن برای اهدای پلاسما است، برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان مراجعه و به شکرانه سلامت خود و با هدف نجات جان بیماران اقدام به اهدای پلاسما کنند.

وی بابیان این که پلاسم درمانی عوارضی ندارد، افزود: شرایط اهدای پلاسما همانند شرایط اهدای خون است، همه بهبودیافته ها شرایط اهدای پلاسما را ندارند و سن اهدا باید بین 18 تا 60 سال باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اذعان کرد: اهدای خون موجب ضعیف شدن بدن و یا کاسته شدن از سطح ایمنی آن نمی شود همچنین افرادی که اهدای پلاسما داشته اند برای بار دوم و سوم بعد از گذشت یک ماه از اهدای اولیه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 18 درصدی اهداکنندگان خون در خراسان شمالی

کاهش 18 درصدی اهداکنندگان خون در خراسان شمالی