مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 05:202020-11-10سياسي

قزاقستان و دغدغه های انتخابات؛ علاج واقعه با نیم نگاهی به همسایه


حوادث بلاروس و قرقیزستان پس از انتخابات که منجر به بروز بحران سیاسی در دو کشور پساشوروی شد، باعث نگرانی قزاقستان نیز شده زیرا در این کشور نیز در ماه های آینده انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وقوع اعتراضات در کشورهای بلاروس و قرقیزستان پس از انتخابات که منجر به بروز بحران سیاسی در دو کشور پساشوروی شد باعث نگرانی قزاقستان شده زیرا در این کشور نیز در ماههای آینده انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد.

قزاقستان با بررسی حوادث در قرقیزستان و بلاروس مطمئنا سعی در برگزاری انتخابات آزاد خواهد داشت زیرا دوست ندارد سناریوی اعترضات در کشورهای مذکور در این کشور برگزار شود.

از اوایل ماه آگوست صدها هزار شهروندان بلاروس طی تظاهرات صلح آمیز درخواست استعفای رییس جمهور این کشور را خواستار شدند هر چند که لوکاشنکو  با کسب 80.

1 درصد آراء برنده ششمین دوره ریاست جمهوری شده بود.

اما در قرقیزستان به بهانه تقلب در انتخابات پارلمان ماه اکتبر اعتراضات زیادی رخ داد که در نتیجه باعث استعفای رییس جمهور شد.

اگرچه ممکن است انتخابات مجلس سفلی قزاقستان در تاریخ 10 ژانویه اینقدر مورد بحث مردم نباشد و توده مردم را مانند بلاروس و قرقیزستان بسیج نکند اما صاحبان قدرت در نورسلطان ترجیح دادند رای گیری را در سایه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قزاقستان و دغدغه های انتخابات؛ علاج واقعه با نیم نگاهی به همسایه

قزاقستان و دغدغه های انتخابات؛ علاج واقعه با نیم نگاهی به همسایه