مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 07:502020-11-10اجتماعي

درناهای خاکستری به تالاب صالحیه آمدند


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از رهاسازی آب رودخانه کردان به سمت تالاب صالحیه خبر داد و گفت: مهاجرت پرندگان به تالاب صالحیه آغاز شده و با بهتر شدن وضعیت تالاب شاهد گونه های بیشتری از پرندگان خواهیم بود.

- ایسنا/البرز مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از رهاسازی آب رودخانه کردان به سمت تالاب صالحیه خبر داد و گفت: مهاجرت پرندگان به تالاب صالحیه آغاز شده و با بهتر شدن وضعیت تالاب شاهد گونه های بیشتری از پرندگان خواهیم بود.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اردیبهشت سال جاری با شکسته شدن دیواره تالاب صالحیه حجم زیادی از آب خارج و تالاب تقریباً به صورت خشک در آمده بود، گفت: طی چند روز اخیر با رفع نیاز کشاورزان به آب رودخانه کردان، شاهد رهاسازی آب به سمت تالاب صالحیه بودیم و کم کم شرایط تالاب رو به بهبود است.

حکیمی با بیان اینکه بخش هایی از تالاب آبگیری شده است، افزود: اگرچه این میزان آب برای آبگیری کامل تالاب هنوز کافی نیست اما آب منطقه ای البرز برای استمرار رهاسازی آب قول مساعد داده است.

بارندگی هم در روزهای پیش رو می تواند به بهتر شدن وضعیت تالاب کمک کند.

این مسئول در خصوص وضعیت حیات وحش تالاب صالحیه هم گفت: مهاجرت پرندگان به تالاب صالحیه آغاز شده و در حال حاضر شاهد حضور درنای خاکستری، چوب پا، خروش کولی و انواع مرغاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درناهای خاکستری به تالاب صالحیه آمدند

درناهای خاکستری به تالاب صالحیه آمدند