مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 08:302020-11-10اقتصادي

91 هزار تن برنج ترخیص شد


بعد از توافقات صورت گرفته در رابطه با تعیین تکلیف برنج های دپو شده در گمرک و حواشی که پشت سر گذاشت طی روزهای گذشته 91 هزار تن برنج از بنادر و گمرکات ترخیص شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود 230 هزار تن برنج از سال گذشته در گمرک و بنادر دپو شده بود و با وجود اظهار به گمرک به دلیل عدم تامین ارز و صدور کد رهگیری بانک امکان ترخیص نداشت.

از ابتدای شهریورماه سال جاری نیز ممنوعیت فصلی واردات برنج اعمال شد و تا اول آبان ماه ادامه داشت که در این فاصله نیز با وجود شرایطی که برای ترخیص برنج ها تعریف شده بود باز هم به دلیل عدم صدور کد رهگیری بانک، گمرک مجوز ترخیص این محصول را در اختیار نداشت.

این در حالی بود که در مدت گذشته بارها صاحبان برنج های دپو شده از زیر سوال رفتن اعتبار بین المللی خود نزد تجار به دلیل عدم پرداخت وجوه خرید و از سوی دیگر ماندن برنج ها در فضای گرم و مرطوب بنادر و در حال فاسد شدن آنها گلایه و انتقاداتی را مطرح کرده بودند.

اما در نهایت وضعیت به سمتی پیش رفت که انجمن واردکنندگان برنج از عدم تمایل برای ترخیص سخن گفت و گمرک نیز اعلام کرد که در این شرایط و براساس قانون نسبت به اعمال قانون متروکه برای برنج های دپو شده اقدام می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

91 هزار تن برنج ترخیص شد

91 هزار تن برنج ترخیص شد