مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 08:502020-11-10اقتصادي

ترخیص بیش از نیمی از کالاهای اساسی در 40 روز گذشته


در راستای اجرای تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، در 37 روز گذشته بیش از نیمی از کالاهای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده است.

- رییس کل گمرک ایران گفت: در راستای اجرای تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، در 37 روز گذشته بیش از نیمی از کالاهای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی میراشرفی ضمن تشریح ضوابط و چگونگی ترخیص کالاهای اساسی و اقلام مرتبط با تولید، اظهار کرد: در پی افزایش موجودی کالا در گمرکات و بنادر کشور از چهار ماه قبل به این سو و تصمیمات گرفته شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و همچنین مصوبه سفر معاون اول رییس جمهور به استان هرمزگان، از یازدهم مهر ماه سال جاری تا هجدهم آبان ماه، دو میلیون و 282 هزار تن از مجموع چهار میلیون تن کالای اساسی، ترخیص شده است که یک میلیون و 450 هزار تن آن را نهاده های دامی تشکیل می دهد.

وی افزود: در بحث سایر کالاهای اساسی، 122 هزار تن روغن، 311 هزار تن دانه های روغنی، 91 هزار تن برنج، 4000 تن گوشت، 9000 تن لاستیک وسایل نقلیه سنگین و 1165 تن دارو ترخیص شده است.

ترخیص 6 قلم کالای اساسی با ارز ترجیحی و بدون کد رهگیری رییس کل گمرک ایران ادامه داد: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع و تسهیل ترخیص کالا از گمرکات و ابلاغ آخرین مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت از طریق وزارت صمت به گمرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترخیص بیش از نیمی از کالاهای اساسی در 40 روز گذشته

ترخیص بیش از نیمی از کالاهای اساسی در 40 روز گذشته