مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 09:252020-11-10فرهنگي

کافه ای که قلب تئاتر شد


«از کافه شهرداری سابق تا تئاتر 700 نفره شهر»؛ این تیتر فرعی در حاشیه تصویر ماکت سالن تازه تئاتر تهران در صفحه های میانی شماره 14011 روزنامه اطلاعات شنبه هفتم بهمن 1351 خبر از افتتاح ساختمانی استوانه ای شکل داشت که چند سالی می شد در حال ساخت بود و به جای ساختمان .

- از کافه شهرداری سابق تا تئاتر 700 نفره شهر ؛ این تیتر فرعی در حاشیه تصویر ماکت سالن تازه تئاتر تهران در صفحه های میانی شماره 14011 روزنامه اطلاعات شنبه هفتم بهمن 1351 خبر از افتتاح ساختمانی استوانه ای شکل داشت که چند سالی می شد در حال ساخت بود و به جای ساختمان قریب به 40ساله کافه شهرداری بالا رفت؛ استوانه ای که از لحظه افتتاح تبدیل به قلب تپنده تئاتر کشور شد؛ تئاتر شهر .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری در ادامه نوشت: مجموعه تئاتر شهر با یک سالن در همان 7 بهمن 1351 با حضور شاه و همسرش و اجرای نمایش باغ آلبالو ی چخوف با ترجمه سیمین دانشور و به کارگردانی آربی آوانسیان و بازی گروه بازیگران شهر به طور رسمی افتتاح شد.

باغ آلبالو آن طور که آربی آوانسیان چند سال پیش در گفت وگویی اشاره کرد، نمایش آماده ای بود که پیش از این به صورت بسیار متفاوت و مدرن در مجموعه باغ فردوس که در آن زمان در دست وزارت فرهنگ و هنر بود به اجرا رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کافه ای که قلب تئاتر شد

کافه ای که قلب تئاتر شد