مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 10:002020-11-10بين الملل

میراث شوم آمریکا؛ تولد سالانه هزار کودک معلول در فلوجه


علی رغم گذشت 16 سال از حمله وحشیانه نیروهای آمریکا به فلوجه عراق، اما ساکنان این منطقه همچنان از آثار این حمله متضرر بوده و سالانه هزار کودک معلول در فلوجه متولد می شود.

- علی رغم گذشت 16 سال از حمله وحشیانه نیروهای آمریکا به فلوجه عراق، اما ساکنان این منطقه همچنان از آثار این حمله متضرر بوده و سالانه هزار کودک معلول در فلوجه متولد می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه الجزیره در گزارشی به مناسبت سالروز حمله نیروهای آمریکایی به فلوجه عراق نوشت که علی رغم گذشت 16 سال از این حمله، اما آثار تخریب و ویرانی ناشی از این جنگ در برخی از محله های فلوجه مشهود است و همچنان ده ها خانواده ساکن این شهر در آوارگی به سر می برند.

در همین راستا، أحمد مخلف حماد، مدیر رسانه ای بیمارستان فلوجه درباره آثار استفاده متجاوزان آمریکایی از سلاح های شیمیایی و دارای مواد پرتوزا در این شهر گفت: آثار استفاده از فسفر سفید و سایر سلاح های کشنده تا به امروز باقی مانده است.

وی در گفت وگو با الجزیره افزود: پس از این جنگ ناهنجاری های مادرزادی و ژنتیکی در سطح بالا در زاد و ولدها رخ داده است و می توان گفت که فلوجه از این نظر نخستین شهر در جهان است.

احمد ادامه داد: اگر مقایسه ای در بیماری های سرطانی و ناهنجاری ها قبل و بعد از 2004 انجام شود، تفاوت بسیار زیاد خواهد بود و تعداد آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث شوم آمریکا؛ تولد سالانه هزار کودک معلول در فلوجه

میراث شوم آمریکا؛ تولد سالانه هزار کودک معلول در فلوجه