مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 10:152020-11-10اقتصادي

تأمین نهاده های دامی و کشاورزی برای حفظ استقلال و امنیت غذایی


استاندار گیلان خواستار تأمین نهاده های دامی و کشاورزی برای تولیدکنندگان در جهت حفظ استقلال و امنیت غذایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ارسلان زارع روز گذشته در دیدار با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در تهران با اشاره به اهمیت تأمین نهاده های کشاورزی به خصوص کود و سم در شرایط متأثر از تحریم های اقتصادی اظهار داشت: این مهم نیازمند مدیریت و حمایت ویژه به منظور فراهم نمودن زمینه تداوم فعالیت زارعان و باغداران و افزایش ضریب خود اتکایی کشاورزی به محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: اراضی شالیکاری و باغات چای استان به دلیل خرده مالکی، محدودیت سطح اراضی مورد بهره برداری برای سایر فعالیت های اقتصادی و ارزش بالای متصور از پتانسیل های تغییر کاربری، از افزایش جهش قیمت نهاده های مؤثر چون سم و کودهای فسفر و پتاس، بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته اند.

استاندار گیلان به نامگذاری امسال با عنوان سال جهش تولید اشاره و اضافه کرد: با توجه به مشکلات مبتلابه بهره برداران بخش کشاورزی استان از جمله کاهش درآمد ناشی از حوادث غیرمترقبه، شرایط روانی ناشی از افزایش قیمت کود و نهاده ها بر تولیدکنندگان کشاورزی؛ تأمین نهاده های تولید با قیمت حمایتی برای حفظ استقلال و امنیت غذایی امری مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین نهاده های دامی و کشاورزی برای حفظ استقلال و امنیت غذایی

تأمین نهاده های دامی و کشاورزی برای حفظ استقلال و امنیت غذایی