مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 12:252020-11-10اجتماعي

واگذاری بهره برداری از 3 اثر تاریخی آذربایجان شرقی به بخش خصوصی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از واگذاری بهره برداری سه اثر تاریخی استان به بخش خصوصی خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از واگذاری بهره برداری سه اثر تاریخی استان به بخش خصوصی خبر داد.

احمد حمزه زاده با اعلام این خبر گفت: تغییر کاربری بناهای تاریخی و احیای آن ها موجب تقویت زیرساخت های گردشگری شده و به رونق این حوزه می انجامد که در این راستا پیرو جلسه مشترک با وزیر میراث فرهنگی، واگذاری سه بنای تاریخی؛ کاروانسرای گویجه بل و جانانلو و همین طور خانه ناصح زاده به بخش خصوصی به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه واگذاری این بناها با همکاری صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی انجام می شود، گفت: بخشی از این هدف به حفظ گذرگاه ها و کاروانسراها اختصاص دارد و کاروانسرای گویجه بل و جانانلو که در مسیر شمالی گردشگری آذربایجان شرقی واقع شده اند فرصتی مناسب برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم می کنند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، وی اظهار کرد: با واگذاری بناهای مذکور با کاربری گردشگری، اقامتی و فرهنگی برای مدت زمان معین به بخش خصوصی، ضمن ایجاد درآمد و اشتغال زایی، زمینه برای حفاظت و صیانت بهتر از آثار تاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری بهره برداری از 3 اثر تاریخی آذربایجان شرقی به بخش خصوصی

واگذاری بهره برداری از 3 اثر تاریخی آذربایجان شرقی به بخش خصوصی