مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 16:402020-11-10اجتماعي

انهدام 22 کومه شکار غیرمجاز کبک در «آق داغ» خلخال


رییس اداره محیط زیست خلخال از انهدام 22 کومه و پناهگاه شکار غیرمجاز کبک در منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال خبر داد.

- مهدی کسایی شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: 22 کومه شکار غیرمجاز کبک در منطقه حفاظت شده آق داغ شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: این کومه که در زبان محلی، پُری گفته می شود با استفاده از شاخ و برگ و کندن زمین در کنار صخره ها ایجاد می گردد.

رییس اداره محیط زیست خلخال بیان کرد: کومه ها در محل آبشخورها و چشمه های کم آب توسط غارتگران حیات وحش جهت شکار کبک در این فصل از سال برپا شده و قبل از طلوع آفتاب، پرندگانی همچون کبوتر و کبک را که جهت رفع تشنگی به محل چشمه می آیند را هدف گلوله قرار می دهند.

وی تصریح کرد: مامورین اجرایی پاسگاه محیط بانی برندق با اجرای گشت و کنترل مداوم در محل چشمه های آب و توقف گاه های حیات وحش این کومه های شکار کبک را کشف جمع آوری نمودند.

کسایی گفت: دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده این نوع شکار غیرمجاز می توانند با سامانه ارتباط مردمی 1540 محیط زیست تماس و اطلاعات و گزارش خود را ارائه نمایند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت 88 هزار هکتار در سال 1389 طی مصوبه 322 شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است و به دلیل تنوع زیستی و وجود گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انهدام 22 کومه شکار غیرمجاز کبک در «آق داغ» خلخال

انهدام 22 کومه شکار غیرمجاز کبک در «آق داغ» خلخال