مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 05:452020-11-11اقتصادي

لایروبی مجاری آب های سطحی تهران برای مقابله باسیلاب


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران، از لایروبی بیش از 45 کیلومتر از مجاری آب های سطحی استان تهران برای مقابله با سیلاب های احتمالی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، احمدعلی قربانیان، گفت: با توجه به حساسیت مدیریت سیلاب، ضرورت لایروبی و رفع انسداد نقاط سیل خیز و بحرانی جهت آبگذری ایمن سیلاب و همچنین کاهش خطرات سیل، شرکت آب منطقه ای تهران با عزم و اهتمام ویژه، انتخاب پیمانکاران واجد صلاحیت و استفاده از بخش خصوصی جهت رفع موانع آبگذری را در دستور کار خود قرار داده است.

قربانیان با بیان اینکه حدود 45 کیلومتر از بازه های اضطراری مجاری آب های سطحی در سطح استان (اکثراً در محدوده های خارج از شهر و روستا) لایروبی شده است، تصریح کرد: در اثر این اقدامات، حجم لجن و لای در حدود یک میلیون متر مکعب از بستر مجاری آب های سطحی تخلیه و بستر برای عبور سیلاب های احتمالی آماده سازی شده است.

وی همچنین افزود: به منظور تسهیل در اجرای عملیات لایروبی نسبت به استقرار ماشین آلات در چهار حوزه) فیروزکوه و دماوند، شمیرانات ((پردیس و تهران)، (شهریار، شهر قدس، رباط کریم، اسلامشهر) و حوزه عملیاتی (پاکدشت، ری و ورامین) اقدام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایروبی مجاری آب های سطحی تهران برای مقابله باسیلاب

لایروبی مجاری آب های سطحی تهران برای مقابله باسیلاب