مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 07:052020-11-11فرهنگي

افشای راز «استنلی کوبریک»


بر اساس اسنادی که اخیرا کشف شده، «استنلی کوبریک» اولین کارگردانی بوده که قصد داشته فیلم سینمایی «دکتر ژیواگو» را به سینما بیاورد اما به دلایلی از این تصمیم منصرف می شود.

- بر اساس اسنادی که اخیرا کشف شده، استنلی کوبریک اولین کارگردانی بوده که قصد داشته فیلم سینمایی دکتر ژیواگو را به سینما بیاورد اما به دلایلی از این تصمیم منصرف می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، فیلم دکتر ژیواگو ساخته دیوید لین در سال 1965 بر اساس رمان عاشقانه نوشته بوریس پاسترناک ، یکی از برترین فیلم های بریتانیایی تاریخ سینماست که در آن ستاره هایی جون جولی کریستی ، عمر شریف و الک گینس بازی کرده اند اما پیش از ساخت این فیلم در اواخر دهه 1950 میلادی استنلی کوبریک با ارسال نامه ای به نویسنده رمان دکتر ژیواگو درخواست ساخت فیلمی با همکاری کرک داگلاس داشته که البته در نهایت این پروژه عملی نمی شود.

جیمز فنویک مورخ بریتانیایی سینما اخیرا اعلام کرده که بر اساس اسنادی که پیش از این جایی منتشر نشده، استنلی کوبریک شخصا با ارسال نامه ای به بوریس پاسترناک نویسنده نامدار روسی درخواست دریافت حق اقتباس از رمان دکتر ژیواگو را داشته و کرک داگلاس نیز امیدوار بوده این فیلم در شوروی سابق مقابل دوربین برود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای راز «استنلی کوبریک»

افشای راز «استنلی کوبریک»