مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 07:452020-11-11بين الملل

عراق به دنبال خرید جنگنده های رافائل و موشک های دوربرد از فرانسه است


وزیر دفاع عراق درباره هدف سفر اخیر خود به پاریس گفت که این وزارتخانه به دنبال عقدقرارداد با فرانسه برای خرید جنگنده های رافائل و موشک های دوربرد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  جمعه عناد وزیر دفاع عراق درباره اهداف سفرش به پاریس و دیدار با مقامات فرانسوی توضیح داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع )، وی گفت که هدف  از سفرش به فرانسه، تقویت توانمندی های ارتش عراق و تجهیز آن به جدیدترین تسلیحات و تجهیزات بود.

وزیر دفاع عراق با اشاره به اهمیت متنوع کردن منابع تجهیز ارتش عراق، افزود که بغداد به دنبال امضای قرارداد برای خرید جنگنده های رافائل نسل چهار پلاس و نیز موشک های دوربرد و توپ های پیشرفته است.

وی افزود که پیشنهاد عقد این قرارداد نظامی با پاریس را به هیأت دولت عراق ارائه خواهد کرد.

یک ماه پیش، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز اعلام کرده بود که مانند دولت خواهان خرید سلاح از فرانسه است، به ویژه اینکه که سلاح های این کشور از کیفیت و بازدهی قابل توجهی برخوردار است.

   رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفته بود که صنایع نظامی فرانسه به ویژه در زمینه ساخت جنگنده های رافائل و کشتی های جنگی بسیار پیشرفته است و متنوع سازی تسلیحات عراق باید متناسب با نیاز و کارایی آنها باشد، لذا خریدهای نظامی و تجهیز ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق به دنبال خرید جنگنده های رافائل و موشک های دوربرد از فرانسه است

عراق به دنبال خرید جنگنده های رافائل و موشک های دوربرد از فرانسه است