مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 08:252020-11-11فرهنگي

نام های عجیب روی تولیدات ایرانی/ ارشاد و فرهنگستان: زورمان نمی رسد


نام های عجیب و غیرفارسی که این روزها روی کالاهای ایرانی قرار گرفته به حدی زیاد شده که توجه مخاطب راشاید همین نام ها به خود جلب کند و بپرسد آیا این کالا خارجی است؟ رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی می گوید در مقابله با این نام ها تنهاییم و زورمان نمی رسد! - خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات: اگر سری به فروشگاه های بزرگ و یا حتی مغازه های اطراف منزل بزنید، احتمالا با کودکی برخورد کرده اید که برای خرید یک کالا وارد مغازه شده و از فروشنده طلب خوراکی یا کالایی با نامی عجیب را می کند و یا حتی اسمی را می گوید که به نظر شما عجیب، متفاوت و ناآشناست.

در این گزارش در مورد نام غیرایرانی کالای ایرانی صحبت می کنیم؛ کالایی که در داخل کشورمان مسیر تولید را می گذراند، اما در نهایت با نامی بیگانه و غیرفارسی عرضه و معرفی و حتی تبلیغ می شود.

ممکن است شما هم با این دست کالا ها از مواد شوینده تا پوشاک و خوراکی های روزمره برخورد کرده باشید؛ اما چرا باید کالایی که در داخل کشورمان تولید می شود نامی غیربومی و اصطلاحاً غیرایرانی داشته باشد؟ در گذشته، کارخانه های موفقی مثل روغن قو ، بیسکوییت مینو ، روغن جهان و.

از نام ایرانی استفاده کرده اند و حالا چرا به نام های عجیب و غریب رسیده ایم؟ چرا در سال های اخیر تاکید و اصرار تولیدکنندگان بر استفاده از نام ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نام های عجیب روی تولیدات ایرانی/ ارشاد و فرهنگستان: زورمان نمی رسد

نام های عجیب روی تولیدات ایرانی/ ارشاد و فرهنگستان: زورمان نمی رسد