مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 09:252020-11-11حوادث

تمایل بالای «خون» به همراهی با «مونوکسیدکربن»


مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان اعلام کرد: همراهی گاز مونواکسیدکربن با هموگلوبین تقریباً 200 تا 250 برابر قدرت حمل آن در خون بوده و تمایل خون به همراهی با مونواکسیدکربن بیشتر از اکسیژن است و این عامل مهمی در مسمومیت و فوت به شمار می رود.

- عباس اولیاسمیع در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با سرد شدن هوا در استان و استفاده هم استانی ها از وسایل گرمایشی باید نکات ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گازسوز رعایت شود.

وی با بیان اینکه در هنگام استفاده از وسایل سوختی باید ورود هوا و خروج گازهای مسموم بررسی شوند، افزود: همراهی گاز مونواکسیدکربن با هموگلوبین تقریباً 200 تا 250 برابر قدرت حمل آن در خون بوده و تمایل خون به همراهی با مونواکسیدکربن بیشتر از اکسیژن است و این عامل مهمی در مسمومیت و فوت به شمار می رود.

اولیاسمیع با بیان اینکه مردم به هیچ وجه نباید ماشین را در پارکینگ گرم کنند و باید این کار را در فضای باز و در زمان کوتاه انجام دهند، خاطرنشان کرد: نحوه نصب وسایل گرمایشی بسیار مهم است و اگر افراد مهارت لازم برای نصب صحیح این وسایل را ندارند باید از اشخاص ماهر در این زمینه کمک بگیرند.

وی با بیان اینکه در هنگام نصب وسایل گرمایشی باید از بست و شلنگ مناسب و لوله هایی با اندازه متناسب استفاده شود و لوله های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل بالای «خون» به همراهی با «مونوکسیدکربن»

تمایل بالای «خون» به همراهی با «مونوکسیدکربن»