مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 09:402020-11-11سياسي

تولید پوشش اپوکسی خودترمیم شونده کاربردی در زیر آب برای مقابله با خوردگی


محققان دانشگاه های حکیم سبزواری، صنعتی اصفهان و دانشگاه میلان ایتالیا در پژوهشی بین المللی، پوشش اپوکسی خودترمیم شونده با قابلیت عملکرد در زیر آب تولید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رسول اسمعیلی نیسیانی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مواد و پلیمر دانشگاه حکیم سبزواری و مشاور این طرح گفت: پوشش های پلیمری به طور گسترده ای برای کاهش هزینه های خوردگی مورد استفاده قرار می گیرند، اما به دلیل ماهیت ترد این مواد و وجود نقص در ساختار آنها، این دسته از مواد مستعد رشد ترک و در نتیجه کاهش عملکرد ممانعتی خود هستند.

وی افزود: برای غلبه بر این چالش، مواد خود ترمیم شونده از سال 2001 توجه جامعه علمی بین الملل را در جهت توسعه موادی با عملکرد بهتر، طول عمر بیشتر، هزینه تعمیر و نگهداری کمتر و ضریب اطمینان بالاتر را به خود جلب کرده است.

دکتر اسمعیلی نیسیانی ادامه داد: اما اکثر پوشش های خودترمیم شونده دارای عملکرد در شرایط واقعی (دمای پایین و زیر آب) نیستند و عامل ترمیم توانایی چسبندگی مناسب به زیر لایه فلز و ماتریس پلیمری را ندارند.

وی تصریح کرد: در این پژوهش از طریق استفاده از عامل ترمیم ایزوسیانات و پلی آمین قابلیت واکنش ترمیم بسیار سریع و از طریق اصلاح شیمیایی عامل ترمیم با مولکول کاتکل صدف دریا، قابلیت ترمیم در زیر آب و با چسبندگی بالا با زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید پوشش اپوکسی خودترمیم شونده کاربردی در زیر آب برای مقابله با خوردگی

تولید پوشش اپوکسی خودترمیم شونده کاربردی در زیر آب برای مقابله با خوردگی