مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 09:502020-11-11سياسي

به بهانه شکست سخت ترامپ


پایگاه خبری جماران، این روزها جامعه جهانی، به شگفتی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، چشم حیرت دوخته که شخصی خود رای و دارای رفتاری خارج از اصول بین المللی، با رای قاطع از سوی شهروندانش از ادامه ریاست باز ماند تا از کاخ ریاست جمهوری اخراج، و به کاخ هتل داری اش نقل مکان کند! سرنوشت هر قدرتمندی که از چهار چوب تعریف شده پا فراتر گذارد، همین است! سخن دراین نوشتار در راستای دومطلب است؛ چرایی سختی ترک قدرت ، و راهکار محدودیت آن.

در ریاست و قدرت؛ آدمی به چنان توسعه شیرینی دست پیدا می کند که با ثروت و یا عوامل دیگر شخصیتی و رفاهی و سیطره جویی، قابل مقایسه نیست.

حداقل چهار توسعه پر منفعت در قدرت نهادینه شده است! که عبارتند از: 1) توسعه تعلقات 2) توسعه تداخلات 3) توسعه تملقات 4) توسعه تبلیعات در توسعه تعلقات ، که افزایش رفاهیات و ثروت و خدَم و حشَم است باعث می شود حداقل های زندگی جناب رییس به حداکثرها تبدیل شود.

افزایش درآمد و تهیه توسعه امکانات رفاهی از ماشین و خانه و نوکر و دفتردار و دستک دار و.

تا سفرهای پر خرج و اقامت های لاکچری و تهیه ویلا و .

همه این ها بااینکه تحت یک عنوان توسعه تعلقات در قدرت و ریاست مندرج است، اما برای شخص قدرت طلب کفایت نمی کند و توسعه های دیگری است که در قدرت و ریاست وجود دارد و به تعبیر معصومین (ع) سُکرآور -


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه شکست سخت ترامپ

به بهانه شکست سخت ترامپ