مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 12:402020-11-11سياسي

رییس میراث فرهنگی اردکان؛ تا حکم دادستانی پیش می رویم


رییس اداره میراث فرهنگی اردکان حراست از میراث فرهنگی را ضروری دانست و گفت: شکایت اولیه در خصوص تخریب خانه تاریخی معصومی این شهرستان انجام شده و تا گرفتن حکم دادستانی پیش می رویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در اردکان، محسن میرجانی در خصوص تخریب بخشی از خانه تاریخی معصومی اردکان، اظهار کرد: متأسفانه این بنای تاریخی که مطعلق به دوره صفوی بوده بدون هیچ گونه هماهنگی با میراث فرهنگی تخریب شده است.

وی افزود: خانه تاریخی معصومی در کنار حسینیه کوشک نو اردکان واقع شده و به منظور ساخت مجموعه سرویس بهداشتی با ماشین آلات شهرداری اتاقکی به مساحت 36 متر مربع و بخشی از آشپزخانه و طویله این بنای تاریخی تخریب شده است.

رییس میراث فرهنگی اردکان با بیان این که این بافت تاریخی از دوره آل مظفر تا مغول شکل گرفته و هیچ گاه راکد نبوده است، گفت: پویایی آن باید با رعات موازین و نگاه مثبت و همچنین تبعیت از مقررات حوزه میراث فرهنگی در بحث بازسازی و نوسازی انجام شود.

میرجانی خاطرنشان کرد: شکایت اولیه در این خصوص تنظیم شده و تا  اخذ حکم دادستانی پیش خواهیم رفت.

مصطفی پوردهقان شهردار اردکان نیز در خصوص تخریب بنای تاریخی در شهرستان اردکان، با بیان این که تخریب صورت گرفته، در حدی نبوده که خانه ای تخریب شود، اظهار کرد: اهالی محله زیرده اردکان، بدون هماهنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس میراث فرهنگی اردکان؛ تا حکم دادستانی پیش می رویم

رییس میراث فرهنگی اردکان؛ تا حکم دادستانی پیش می رویم