مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 12:502020-11-11اقتصادي

بورس امروز، سود یکسال بانک را یک ماهه می دهد


آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد شرایط کنونی بازار سرمایه حاد نیست و سود یکساله سپرده بلند مدت بانکی در یک ماه بورسی کسب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، فردین آقابزرگی با بیان اینکه بازار سرمایه کمامان نقد شونده ترین بازار است، در عین حال گفت: با توج به گسیل سرمایه مردمی به این بازار تجربه تلخی که داشتیم، ظرف 4 ماه 310 بازدهی کسب شد و این اشتباه بود.

وی در ارتباط زنده تلفنی با رادیو گفت‌وگو، ادامه داد: عوام یکسویه به این بازار دعوت شدند؛ بدون اینکه کسی به آن تاکید کند که بایستی ریسک سرمایه گذاری را نیز باید در نظر گیرند ولی دولت تماما از این فضا بهره مند شده بود.

آقابزرگی یادآوری کرد: بازار اولیه در سال 94 حدود 28 هزار میلیارد تومان را عاید شرکت ها کرد و این آمار در سال 98 به حدود 50 هزار میلیارد تومان تبدیل شد؛ اما حجم معاملات در بازار ثانویه 60 هزار میلیارد تومان در سال 94 و 1000 و 100 هزار میلیارد تومان در سال 98 بود.

وی با تفسیر این آمار گفت: ویترین تشریفات معاملات در بازار سرمایه منابعی را عاید بنگاه های تولیدی نکرده است و اگر عرضه اولیه یکباره عطش تقاضا را پاسخ می داد، می بایست بصورت همزمان به مردم عرضه می شد اما استراتژی بر این مبنا قرار داده نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس امروز، سود یکسال بانک را یک ماهه می دهد

بورس امروز، سود یکسال بانک را یک ماهه می دهد