مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 08:452020-11-12اقتصادي

در فصل پاییز چه بخوریم؟


یک متخصص و مدرس طب ایرانی با تاکید بر بهره‌گیری از خوراکی‌ها و مواد غذایی متناسب با فصل، گفت: مصرف هلیم گندم و کله پاچه و آبگوشت در ظهرهای گرم تابستان شایع شده و در مقابل در روزهای سرد سال مردم از هندوانه، گوجه، خیار و لبنیات زیاد دست نمی‌کشند.

مریم نواب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از نگاه طب سنتی ایران در پاییز ضعف قوا صورت می‌گیرد که یکی از علت‌های آغاز پیک سوم کرونا نیز همین دلیل است.

این متخصص و مدرس طب ایرانی بیان کرد: در این فصل، میزان بروز آنفولانزاها و سرماخوردگی‌ها بیشتر می‌شود که علت اصلی آن ضعف قوا در اثر تحلیل رفتن بدن در تابستان است.

نواب‌زاده بیان کرد: با شروع فصل پاییز، منافذ بدن بسته می‌شوند که این امر باعث ورود ویروس‌ها به بدن می‌شود، بنابراین ما انتظار افزایش تعداد مبتلایان کرونا را در این فصل داشتیم.

وی با بیان اینکه با راهکارهای طب سنتی می‌توان بدن را تقویت کرده و از این ضعف قوا کاست، تصریح کرد: افراد در این فصل، نباید روزها استراحت و خواب داشته باشند.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با اشاره به اینکه ترشحات پشت حلقی، عطسه و آبریزش بینی از ویژگی‌های این فصل است، اظهار کرد: دمای خانه باید 24 درجه باشد، در فصول سرد نباید دمای خانه را آنقدر افزایش داد تا بیرون رفتن و قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در فصل پاییز چه بخوریم؟

در فصل پاییز چه بخوریم؟