مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 10:402020-11-12اجتماعي

دانشگاه ها متناسب با نیاز جامعه دانشجو تربیت نمی کنند


تخصص بالایی در جوانان ما وجود دارد که باید از این پتانسیل به بهترین نحو در راستای توسعه کشور استفاده شود؛ اما روند دانشگاه های ما به گونه ای نیست که دانشجویی با مهارت های متناسب با نیاز جامعه فارغ التحصیل کنند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: تخصص بالایی در جوانان ما وجود دارد که باید از این پتانسیل به بهترین نحو در راستای توسعه کشور استفاده شود؛ اما روند دانشگاه های ما به گونه ای نیست که دانشجویی با مهارت های متناسب با نیاز جامعه فارغ التحصیل کنند.

یونس ژائله در آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی تبریز و دانشگاه نبی اکرم (ص) تبریز، اظهار کرد: دانشگاه ها در راستای آموزش به دانشجویان زحمات زیادی متقبل می شوند، اما متاسفانه از آموزش کاربردی جدا شده و نمی توانیم دانشجویی را تحویل جامعه بدهیم که با مهارت های کسب شده بلافاصله وارد حوزه های کاری متناسب شود.

وی افزود: هم اکنون در حوزه تجارت نیاز به تربیت دانشجویانی داریم که به خوبی با الفبای تجارت آشنا بوده و به عبارتی زبان تجارت را به درستی بدانند تا بعد از فارغ التحصیل شدن در حوزه تجارت جهانی بتوانند برای کشور نقش آفرین باشند.

ژائله در ادامه بر لزوم گسترش همکاری های مابین بخش صنعت و دانشگاه تاکید کرده و خواستار افزایش این ارتباطات شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها متناسب با نیاز جامعه دانشجو تربیت نمی کنند

دانشگاه ها متناسب با نیاز جامعه دانشجو تربیت نمی کنند