مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 11:252020-11-12سياسي

اهتمام دستگاه قضا به حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان


مدیرکل تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضاییه گفت: در مواجهه با اطفال و نوجوانان کوچکترین تصمیم ممکن است تاثیرات عمده ای در آینده آنان داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، مهدی هادی مدیرکل تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضاییه همزمان با آغاز برگزاری کارگاه آموزشی نظام عدالت ویژه اطفال در دادگستری استان قزوین، گفت: معاونت حقوقی قوه قضاییه حدود 15 سال است که در سراسر کشور اقدام به برگزاری کارگاه های مرتبط با اطفال و نوجوانان برای قضات و دیگر گروه هایی که با این رده سنی در فرایند دادرسی مواجه می شوند، نموده است و امروز نیز در همین راستا در خدمت دادگستری استان قزوین می باشیم.

مدیر کل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه گفت: در متون فقهی ما همواره نگاه خاص و ویژه ای به مصلحت اطفال و نوجوانان شده است که همین مورد در اسناد بین المللی نیز در جهت رعایت مصلحت کودکان مورد اشاره قرار گرفته است.

مهدی هادی گفت: تدوین پیش نویس لایحه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان یکی از اقدامات معاونت حقوقی قوه قضاییه است، که این لایحه سرانجام در اردیبهشت ماه سالجاری به تصویب رسید و تبدیل به قانون شد، البته در قانون مجازات اسلامی 1392 و قانون آیین دادرسی کیفری 1392 نیز اقدامات حمایتی در حوزه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهتمام دستگاه قضا به حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان

اهتمام دستگاه قضا به حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان