مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 12:302020-11-12اقتصادي

بازار سرمایه ظرفیت ورود پول زیاد را درمدت کوتاه نداشت


کارشناس بورس با اشاره به سقوط شاخص بازار سرمایه گفت: این بازار, ظرفیت ورود این مقدار پول زیاد را در این مدت کوتاه نداشته است و نباید مردم را به حضور در این بازار تشویق می کردند.

- ، علی اکبر عرب مازار استاد دانشگاه و کارشناس بورس در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: بازار سرمایه دارای ظرفیت هایی است که دولت، سرمایه زیاد در ظرفیت پایین بورس را انتخاب کرد.

وی افزود: از دی ماه 98 بازار سرمایه شروع به رشد کرد و افرادی که وارد بازار سرمایه شدند اطلاعی از بازار نداشتند و حتی به دنبال تولید هم نبودند و تنها مقایسه سود این بازار در مقابل سود بانکی را داشتند.

کارشناس بورس با اشاره به سقوط شاخص بازار سرمایه افزود: این بازار, ظرفیت ورود این مقدار پول زیاد را در این مدت کوتاه نداشته است و نباید مردم را به حضور در این بازار تشویق می کردند.

آقای سدیدی افزود: زمانی که اقبال به سمت بازار سرمایه آمد ارزش بازار یک چهارم نقدینگی کشور بود، ولی در نقطه اوج، ارزش بازار تبدیل به چهار برابر نقدینگی کشور شد.

وی تصریح کرد: زمانی که میانگین معاملات در سال گذشته حدود 8 هزار میلیارد تومان بود در سال 99 و در 100 روز کاری به روزانه 35 هزار میلیارد تومان تبدیل شد و همچنین 7 میلیون کد به 21 میلیون کد افزایش پیدا کرد که این یعنی فضای بازار کاملاً تغییر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار سرمایه ظرفیت ورود پول زیاد را درمدت کوتاه نداشت

بازار سرمایه ظرفیت ورود پول زیاد را درمدت کوتاه نداشت