مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 آبان 1399 ساعت 05:552020-11-13پزشكي

ترمیم غضروف زانو با جوهر زیستی و چاپ 3 بعدی


محققان می گویند فناوری چاپ سه بعدی ترکیبی به ترمیم غضروف آسیب دیده زانو کمک می کند و با استفاده از جوهرهای زیستی ترکیبی جدید می توان برای چاپ سه بعدی غضروف جایگزین در زانو استفاده کرد.

- محققان می گویند فناوری چاپ سه بعدی ترکیبی به ترمیم غضروف آسیب دیده زانو کمک می کند و با استفاده از جوهرهای زیستی ترکیبی جدید می توان برای چاپ سه بعدی غضروف جایگزین در زانو استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، زانوهای انسان به طور قابل توجهی در برابر آسیب دیدگی یا فرسودگی همراه با افزایش سن آسیب پذیر هستند که در بیشتر موارد نیاز به جراحی دارد.

اکنون محققان موفق به ساخت جوهرهای زیستی ترکیبی جدیدی شده اند که می تواند برای چاپ سه بعدی ساختارهای جایگزین غضروف آسیب دیده در زانو استفاده شود.

مینیسک یک غضروف لاستیکی است که یک بالشتک C شکل در زانو شکل می دهد و از ساییده شدن استخوان های بالایی و پایینی زانو به یکدیگر جلوگیری می کند.

این غضروف در معرض آسیب های ناشی از مصدومیت های ورزشی است، اما همچنین می تواند با افزایش سن نیز فرسوده شود و اگر وضع آن وخیم شود، گاهی اوقات تنها کاری که می توان انجام داد جراحی و برداشتن بخشی از مینیسک های آسیب دیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم غضروف زانو با جوهر زیستی و چاپ 3 بعدی

ترمیم غضروف زانو با جوهر زیستی و چاپ 3 بعدی