مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 آبان 1399 ساعت 07:152020-11-13بين الملل

اقدامات دولت سعودی علیه منافع عمان در یمن


استان المهره یمن که در همسایگی عمان قرار گرفته، سال هاست که صحنه تلاش دولت ریاض برای بسط نفوذ خویش است؛ نفوذی که می تواند تهدیدی برای منافع ملی عمان تمام شود.

- به  گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی به اقدامات دولت سعودی در استان المَهَرِه یمن و تأثیری که این اقدامات علیه منافع کشور عمان دارد، پرداخته است.

دولت سعودی علی رغم بی نتیجه بودن جنگ پنج ساله در یمن، اما در برخی مناطق این کشور به خصوص المهره، طرح های منفعت طلبانه ای را پیش می برد که در تضاد با منافع عمان قرار گرفته است.

مؤسسه جیمز تاون آمریکا در این باره نوشت که کشور عمان علی رغم بی طرفی که در سیاست خارجی مرتبط با تحولات منطقه در پیش گرفته، اما بحران یمن به شکل فزاینده ای به تهدیدی برای منافع ملی عمان به علت آن چه در المهره می گذرد، تبدیل شده است.

به نوشته این اندیشکده، سیاست خارجی که سلطان قابوس برای عمان ترسیم کرده بود، باعث شده تا این کشور در میان کشورهای منطقه و جهان بعنوان یک بازیگر میانجی و تسهیل کننده مذاکرات متعدد شناخته شود.

در موضوع یمن نیز عمان بارها بعنوان واسطه برای پایان جنگ عمل کرده است.

    بنابراین گزارش، پیش  از آغاز جنگ در سال 2015، سلطان قابوس و مشاورانش بارها به دولتمردان سعودی بابت مخاطرات جنگ یمن هشدار دادند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات دولت سعودی علیه منافع عمان در یمن

اقدامات دولت سعودی علیه منافع عمان در یمن