مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 آبان 1399 ساعت 18:302020-11-13بين الملل

نخست وزیر اتیوپی: شورشیان تیگرای ظرف 3 روز تسلیم شوند


نخست وزیر اتیوپی از محاصره شدن شورشیان منطقه تیگرای توسط نیروهای دولتی این کشور پس از چند روزی درگیری خبر داد و از شورشیان خواست ظرف سه روز تسلیم شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  نخست وزیر اتیوپی روز جمعه از شورشیان شمال این کشور خواست ظرف سه روز خود را تسلیم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی، آبی احمد طی نطقی در تلویزیون رسمی این کشور گفت: نیروهای جبهه خلق برای آزادی تیگرای در همه جبهه ها در محاصره قرار دارند و نمی توانند به شبه نظامیانشان فرمان دهند.

او ضمن درخواست از اهالی منطقه تیگرای برای نفرستادن فرزندانشان به جنگ با نیروهای دولتی اتیوپی، از شورشیان جبهه خلق خواست ظرف دو تا سه روز خود را تسلیم کنند.

دولت اتیوپی  امروز جمعه  یک رییس اجرایی را به عنوان رییس دولت موقت تازه تشکیل شده برای منطقه تیگرای شمالی منصوب کرد، جایی که درگیری های مسلحانه همچنان ادامه دارد.

آدیس آبابا ،  مولو نگا را به عنوان رییس جدید منطقه منصوب کرد تا با این کار به سه دهه کنترل این منطقه توسط جبهه خلق پایان دهد.

دفتر نخست وزیری اتیوپی در بیانیه ای گفت که رییس اجرایی تیگرای قرار است روسای ارگا ن های اجرایی این منطقه را از میان احزاب سیاسی که به طور قانونی فعالیت های خود را در این منطقه انجام می دهند، استخدام و منصوب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر اتیوپی: شورشیان تیگرای ظرف 3 روز تسلیم شوند

نخست وزیر اتیوپی: شورشیان تیگرای ظرف 3 روز تسلیم شوند