مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 07:352020-11-14اقتصادي

صفر تا 100 رسوب کالا در گمرکات/ دود ناهماهنگی دولتی ها در چشم مردم


بررسی اقدامات و مصوبات کاهش رسوب کالا از سال 97 تا آبان سال جاری از نبود استراتژی و برنامه ریزی صحیح در کنار اختلاف دستگاه های مرتبط با تجارت و بانک مرکزی برای تامین ارز حکایت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، انباشت و رسوب کالا در بنادر و گمرکات از نیمه دوم سال 97 به چالشی جدید تبدیل شد، چرا که تا قبل از آن کالاهای اساسی، ضروری، مواد اولیه تولید و واسطه ای در انبارها و یا در مبادی ورودی کشور موجود بود و تقریبا بدون مشکل ترخیص می شد.

به تدریج با تشدید تحریم ها و افت شدید صادرات نفت و به تبع آن محدود شدن منابع ارزی کشور، مسئله رسوب کالا در گمرکات به تدریج رخ نمایان کرد.

رسوب کالا و مواد اولیه در بنادر مسئله ای شایع است که معمولاً در مقاطع و ایامی از سال رخ می دهد و مسئولان نسبت به کاهش و رفع آن اقداماتی انجام می دهند.

اما در شرایط عادی (غیر تحریمی) با توجه به وفور کالاها حساسیت کمتری نسبت به کاهش دپوی کالا در مبادی ورودی کشور وجود دارد.

چرا حجم یا رسوب کالا در مبادی ورودی کشور با اهمیت است؟ در سال های اخیر عمده کالاهایی که وارد کشور می شود به کالاهای اساسی، ضروری، مواد اولیه و واسطه ای برای تولید اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر تا 100 رسوب کالا در گمرکات/ دود ناهماهنگی دولتی ها در چشم مردم

صفر تا 100 رسوب کالا در گمرکات/ دود ناهماهنگی دولتی ها در چشم مردم