مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 07:452020-11-14سياسي

تاثیر تحریم و کرونا بر کتاب در پیام وزیر ارشاد


به رغم مشکلات کشور در سه سال اخیر، از تحریم های ناجوانمردانه تا کرونا و اثرات سوء آن بر اقتصاد کشور فرهنگ و کتاب و پدیدآوران آن نیز از این آسیب برکنار نبوده ­اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب پیامی صادر کرد.

در متن پیام سیدعباس صالحی آمده است: به نام خداوند مهر و دانایی کتاب پدیده شگفت­ انگیز و اعجازگر همه دوران­ ها است؛ بشر دانش خود را با کتاب ثبت و منتقل کرده و کتاب در هر تمدنی چراغ راهنما و حافظ میراث معنوی و فرهنگی آن بوده است.

به گواهی تاریخ تمدن­ هایی که در آنها رابطه بین کتاب و انسان ها گسسته شد، به بوته فراموشی سپرده شدند و جوامعی که کتاب به عنوان نقشه راه در آن ارج­ نهاده شد، رشد و تعالی یافتند.

در جهان امروز نیز بر این باوریم که کتاب، محور نوآوری های شروع سده جدید بوده و محتوای مورد نیاز همه آنها با ذهن خلاق نویسندگان پدید آمده است.

به بیان دیگر کتاب هم محتوا را تامین می کند و هم چرخه های اقتصادی صنایع فرهنگی را به گردش در می آورد.

نقش کتاب در ارتباطات میان نسلی و میان فرهنگی نیز بسیار برجسته است؛ به ­گونه ای که در گستره سرزمینی ایران و جهان ایرانی، هرآنچه به مفاهیم دینی، هویتی و فرهنگی توجه شده، جملگی به مدد کتاب از نسلی به نسل دیگر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر تحریم و کرونا بر کتاب در پیام وزیر ارشاد

تاثیر تحریم و کرونا بر کتاب در پیام وزیر ارشاد