مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 08:302020-11-14فرهنگي

روسیه و ترکیه در رقابت اسکار بین المللی


دو کشور روسیه و ترکیه نیز فیلم های منتخب خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی کردند.

- دو کشور روسیه و ترکیه نیز فیلم های منتخب خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آندری کونچالوفسکی سینماگر مطرح روس با فیلم رفقای عزیز برای سومین بار با یکی از فیلم هایش سینمای روسیه را در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان جوایز سینمایی اسکار نمایندگی میکند.

رفقای خوب که امسال در بخش رقابتی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد، درامی تاریخی است که به موضوع قتل عام کارگردان اعتصاب گر در روستایی کوچک در روسیه توسط دولت در دهه 1960 میلادی می پردازد.

کونچالوفسکی پیش از این در سال 2003 با فیلم خانه احمق ها و در 2017 با فیلم ورودی بهشت نماینده روسیه در جوایز اسکار بوده و سال 2017 توانست با فیلمش به فهرست کوتاه شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه یابد.

سینمای روسیه تاکنون 28 بار در شاخه اسکار بین المللی (بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان) حضور داشته و هفت بار نیز به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یافته است.

نیکیتا میخایلوف در سال 1995 با فیلم آفتاب سوخته تنها اسکار خارجی روسیه را به ارمغان آورده و سال گذشته نیز فیلم قد دراز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه و ترکیه در رقابت اسکار بین المللی

روسیه و ترکیه در رقابت اسکار بین المللی