مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 08:352020-11-14اقتصادي

15 خانوار روستای کرکسر هوراند جابه جا شده اند


مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از جابه جا شدن 15 خانوار روستای کرکسر شهرستان هوراند، خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از جابه جا شدن 15 خانوار روستای کرکسر شهرستان هوراند، خبر داد.

حافظ باباپور در گفت وگو با ایسنا در تشریح این خبر گفت: تسهیلات اعطا شده به زلزله زدگان آذربایجان شرقی شامل وام 50 میلیون تومانی با سود چهار درصدی و 25 میلیون تومان کمک بلاعوض به خانوارهای این روستا نیز اعطا می شود.

وی با بیان اینکه هزینه ی ساخت و ساز در روستاها به مراتب بیشتر از ساخت و ساز در شهرهاست، اضافه کرد: هزینه ی حمل ماسه تا روستای کرکسر با احتساب قیمت ماسه در مجموع حدود دو میلیون تومان بوده و در مورد آجر، میلگرد و سیمان هم همینطور است.

وی متذکر شد: تا جایی که امکان دارد سعی کرده ایم آجر، میلگرد و سیمان رایگان را برای اهالی روستای کرکسر نیز اختصاص دهیم؛ بحث رانش زمین در این روستا از حدود 15 سال قبل مطرح بوده و ضرورت جابجایی اهالی آن مصوب شورای مدیریت بحران استان بود.

باباپور ادامه داد: اهالی روستا تمایلی به جابجایی نشان نمی دادند، اما به دنبال تخریب دو باب منزل مسکونی در بارندگی های سال گذشته، اهالی باور کردند که رانش زمین واقعی است و می تواند خطرناک باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 خانوار روستای کرکسر هوراند جابه جا شده اند

15 خانوار روستای کرکسر هوراند جابه جا شده اند