مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 09:252020-11-14سياسي

ممنوعیت برداشت چوب از جنگل های شمال ادامه دارد؟


معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه طرح جایگزین طرح تنفس جنگل ها به زودی اجرایی می شود، می گوید: ما در زمینه برداشت چوب از جنگل تابع قوانین بالادستی هستیم.

- معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه طرح جایگزین طرح تنفس جنگل ها به زودی اجرایی می شود، می گوید: ما در زمینه برداشت چوب از جنگل تابع قوانین بالادستی هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا هرچند که قرار بود طرح مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی که همان طرح جایگزین تنفس جنگل ها است از ابتدای امسال اجرایی شود اما این طرح تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است و حتی چندی پیش مسعود منصور - رییس سازمان جنگل ها - در جلسه شورای مدیران که فاز اول نیمه تفصیلی یا مطالعات پایه آمایشی است.

در این مرحله ابتدا توان اکولوژیک، اجتماعی و اقتصادی در سطح حوضه آبخیز بررسی و پس از آن کاربری های مجاز سازگار با محیط زیست و طبیعت مشخص و در نهایت در فاز دوم طرح تفصیلی -اجرایی در سطح حوضه آبخیز تهیه می شود.

به گفته وی دستورالعمل مطالعات طرح جایگزین جنگلداری یا طرح مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی نیز در پنج فصل تدوین شده است که در آن به عناوین مختلفی از جمله مطالعه منابع فیزیکی و زیستی، حفاظت و حمایت، تلفیق و جمع بندی و ارزیابی توان اکولو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت برداشت چوب از جنگل های شمال ادامه دارد؟

ممنوعیت برداشت چوب از جنگل های شمال ادامه دارد؟