مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 10:452020-11-14اجتماعي

سرشماری پلیکان های خاکستری در آبگیر های نیشابور


در سرشماری گونه های پرندگان مهاجر و کنار آبزی، پلیکان های خاکستری نیز در آبگیر های شهرستان نیشابور مشاهده و شمارش شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، محمدمهدی نوربخش اظهار کرد: نخستین برنامه پایش و سرشماری پاییزه پرندگان آبزی و کنار آبزی در آبگیرهای شهرستان نیشابور و فیروزه با همکاری نیروهای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور و فیروزه و سازمان مردم نهاد زیست محیطی انجمن آوای طبیعت نیشابور با سرشماری پرندگان مهاجر در حوزه سد بار در حال انجام است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور افزود: در این بررسی میدانی و عملیات سرشماری، گونه هایی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله پنج قطعه پلیکان خاکستری، چنگر، اردک سر، حواصیل خاکستری، کشیم کوچک، کشیم بزگ، کاکایی مشاهده و شمارش شدند.

وی گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای حفاظتی سد بار و حضور مداوم نیروهای اداره حفاظت محیط زیست نیشابور و فیروزه و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، سد بار اکنون به یکی از زیستگاه های زمستان گذرانی و کلونی های پرندگان مهاجر در سطح کشور مبدل شده است.

نوربخش با اشاره به دستور العمل صادره اداره کل حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و ممنوعیت شکار پرندگان آبزی، خشک زی و آبزی، صید ماهی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری پلیکان های خاکستری در آبگیر های نیشابور

سرشماری پلیکان های خاکستری در آبگیر های نیشابور