مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 11:102020-11-14سياسي

اگر تاریخ نباشد، سرنخ همه چیز گم می شود/اشتباهات رایج در فهم تاریخ


استاد تاریخ علم دانشگاه تهران با بیان این که اگر تاریخ نباشد، سرنخ چیزها گم می شود، تاکید کرد: نگاه ما به تاریخ، باید متحول شود.

تاریخی که در حال حاضر وجود دارد، - مفاهیم را پیگیری می کند و به این معتقد نیست که ما چند دانشمند بزرگ داشته ایم، به این معتقد است که تمام این دانشمندان در کنار هم در شکل گیری مفهومی به نام علم، با یکدیگر مشارکت کرده اند و علم امروزی را تشکیل داده اند؛ تاریخ علمی است که باید خوانده و فهمیده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسن امینی، استاد تاریخ علم دانشگاه تهران در سلسله نشستهای آنلاین انجمن ترویج علم ایران درباره علم، ترویج علم و پژوهش با موضوع کدام تاریخ را انتخاب کنیم؟ که به مناسبت هفته ترویج علم برگزار شد، در پاسخ به عنوان کدام تاریخ را انتخاب کنیم؟، گفت: تنها طرح همین عنوان سوالات مختلفی را در ذهن به وجود می آورد، این که گویی تاریخ های متفاوتی وجود دارد، اما عموم افراد این گونه فکر نمی کنند.

بیشتر مردم معتقدند یک تاریخ بیشتر وجود ندارد؛ یک تاریخ درست که اگر کسی نسخه ی دیگری از آن را ارائه دهد، احتمالاً اشتباه می کند.

اکثر این افراد فکر می کنند که فقط یک نسخه و یک روایت از تاریخ وجود دارد و فقط همان درست است؛ و به همین خاطر، از جملاتی مثل تاریخ نشان داده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر تاریخ نباشد، سرنخ همه چیز گم می شود/اشتباهات رایج در فهم تاریخ

اگر تاریخ نباشد، سرنخ همه چیز گم می شود/اشتباهات رایج در فهم تاریخ