مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 11:552020-11-14بين الملل

در دوره بایدن عربستان مجبور به پایان جنگ یمن می شود


دیاکو حسینی کارشناس مسائل بین الملل گفت: بایدن در ادامه مسیری که اوباما طی کرده بود، ترجیح می دهد یک توافق منطقه ای بین ایران و کشور های همسایه شکل بگیرد و نگرانی ها برطرف شوند.

- وی درباره آینده روابط آمریکا با چین و ایران نیز می‌گوید: چالش چین و آمریکا ادامه خواهد داشت، اما با تکنیک‌ها و شیوه‌های متفاوت‌تر از امروز.

در دولت بایدن عمده تحولاتی که حول مساله ایران رخ خواهد داد این بار کمتر روی برنامه‌های هسته‌ای و بیشتر بر برنامه‌های موشکی و مسایل منطقه‌ای متمرکز خواهد شد.

متن گفت وگو با مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ایران را می‌خوانید: پس از ورود جو بایدن به عنوان رییس جمهور به کاخ سفید، از جمله تغییر سیاست‌هایی که انتظار می‌رود شاهد آن باشیم، روابط آمریکا با برخی از کشور‌های منطقه است، در عصر بایدن نسبت به دوره ترامپ، آمریکا با کدام کشور‌های خاورمیانه روابط گرم‌تر و سردتری خواهد داشت؟ به نظر می‌رسد که دموکرات‌ها و آقای بایدن به حکومت‌هایی که موسوم به اقتدارگرا هستند و در این مدت رابطه نزدیکی با ترامپ برقرار کردند و در نقض آنچه به طور متعارف ارزش‌های آمریکایی نامیده می‌شود، بی توجه بودند و در این نقض پیشتاز بودند نگاه مثبت و رابطه خوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دوره بایدن عربستان مجبور به پایان جنگ یمن می شود

در دوره بایدن عربستان مجبور به پایان جنگ یمن می شود