مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 16:252020-11-14پزشكي

9 روش برای محافظت از مغز در برابر ذرات معلق هوا


افراد مختلف دارای سطوح متفاوت از آسیب پذیری در برابر ذرات معلق هوا هستند اما یافته های جدید نشان می دهند این که در معرض چه آلاینده های قرار می گیرید و چه چیزی را استنشاق و می بلعید به واقع در شکل گیری آسیب عصبی مهم هستند.

- افراد مختلف دارای سطوح متفاوت از آسیب پذیری در برابر ذرات معلق هوا هستند اما یافته های جدید نشان می دهند این که در معرض چه آلاینده های قرار می گیرید و چه چیزی را استنشاق و می بلعید به واقع در شکل گیری آسیب عصبی مهم هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصر ایران به نقل از ایزی هلث آپشنز نوشت: ما می دانیم که قرار گرفتن در معرض ذرات معلق هوا، به ویژه آنهایی که از اگزوز خودروها خارج می شوند، می توانند مغز انسان را تغییر دهند.

ذرات معلق فلزی و آلاینده های دیگر که در هوای آلوده پنهان شده اند می توانند از طریق بینی به مغز راه یابند و موجب واکنشی التهابی شوند.

التهاب مغز نقش مهمی در بیماری آلزایمر ایفا می کند.

از این رو یک عامل محرک التهاب بیشتر می تواند سلامت شناختی انسان را در یک مارپیچ رو به پایین هدایت کند.

مطالعه ای که توسط پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شد، نشان داده است زنان مسنی که در مناطقی با میزان زیاد ذرات معلق هوا نسبت به استاندارد سازمان محافظت از محیط زیست آمریکا زندگی می کنند، 92 درصد احتمال بیشتری دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 روش برای محافظت از مغز در برابر ذرات معلق هوا

9 روش برای محافظت از مغز در برابر ذرات معلق هوا