مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 18:002020-11-14اقتصادي

آب؛ بزرگ ترین عامل محدود کننده بخش کشاورزی در خراسان رضوی


معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بزرگ ترین عامل محدود کننده بخش کشاورزی در استان پهناور خراسان رضوی آب است.

- غلامحسین ساربان، روز شنبه در حاشیه سفر خود به خلیل آباد در جمع خبرنگاران افزود: از وسعت 11 میلیون و 640 هزار و 800 هکتار وسعت خراسان رضوی 5.

3 میلیون هکتار مستعد کشت تولیدات کشاورزی است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سالیانه حدود یک میلیون هکتار از اراضی استان خراسان تحت پوشش محصولات زراعی و باغی قرار می گیرد نشان می دهد که وسعت اراضی کشاورزی استان کمتر از 10 درصد وسعت استانی است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس آمار FAO وسعت اراضی کشاورزی دنیا حدود 11 درصد از وسعت دنیا را تشکیل می دهد، عنوان کرد: در حال حاضر بزرگ ترین عامل محدود کننده بخش کشاورزی در استان پهناور خراسان رضوی آب است.

ساربان بیان کرد: در نیم قرن حاضر به دلیل حفر چاه های عمیق بیشتر از ظرفیت دشت ها، عدم توجه به پروژه تغذیه، آبخیزداری، آبخوان داری، بروز پدیده هایی نظیر خشکسالی که بیش از دو دهه بر دشت های خراسان رضوی حاکم شده میزان آب در اختیار بخش کشاورزی استان پس از نصب کنتورهای حجمی به چهار میلیارد و 339 میلیون متر مکعب آب در سال کاهش یافته است بنابراین توصیه می شود تمامی فعالیت ها در زیر بخش زراع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب؛ بزرگ ترین عامل محدود کننده بخش کشاورزی در خراسان رضوی

آب؛ بزرگ ترین عامل محدود کننده بخش کشاورزی در خراسان رضوی