مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 05:152020-11-15اقتصادي

افزایش تعداد خانه های روستایی آذربایجان شرقی با مهاجرت معکوس به روستاها


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افزایش تعداد خانه های روستایی این استان با مهاجرت معکوس به روستاها و یا ساخت خانه ی دوم در روستا، - ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افزایش تعداد خانه های روستایی این استان با مهاجرت معکوس به روستاها و یا ساخت خانه ی دوم در روستا، خبر داد.

حافظ باباپور در گفت وگو با ایسنا، تعداد واحدهای مسکونی در روستاهای آذربایجان شرقی را 305 هزار و 400 باب عنوان کرد و گفت: تا کنون 143 هزار واحد از این تعداد با استفاده از طرح ویژه ی نوسازی و بهسازی مسکن و دریافت تسهیلات از اداره کل بنیاد مسکن، مقاوم سازی شده اند و قطعا کسانی هم که از ما تسهیلات دریافت نکرده اند، خانه های مقاومی ساخته اند.

وی بیان کرد: مجموع بازسازی ها با احتساب بازسازی های منطقه ی ارسباران، 47 درصد مساکن روستایی آذربایجان شرقی بازسازی شده اند که این آمار در مقایسه با میانگین کشوری دو درصد هم بیشتر است.

وی از افزایش هفت درصدی مقاوم سازی مساکن روستایی در استان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: دو سال قبل، 40 درصد از خانه های روستایی، مقاوم سازی شده بودند، اما این عدد در طول دو سال گذشته به 47 درصد افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تعداد خانه های روستایی آذربایجان شرقی با مهاجرت معکوس به روستاها

افزایش تعداد خانه های روستایی آذربایجان شرقی با مهاجرت معکوس به روستاها