مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 05:552020-11-15اقتصادي

وضعیت ذخایر خونی کرمانشاه به نقطه بحرانی نزدیک است


مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت ذخایر خونی استان به مرز بحران رسیده، از هم استانی ها خواست در راستای اهدای خون فرهنگ سازی کنند.

- پژمان صالحی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به کاهش ذخایر خونی استان، اظهار داشت: هر کدام از شهروندان باید به سهم خود در راستای فرهنگ اهدای خون اطلاع رسانی کنند، چون که سازمان انتقال خون یک سازمان مردمی است و به عنوان تنها متولی تامین خون و فرآورده های خونی منبعی جزء اهداکنندگان ندارد.

وی ادامه داد: سازمان نمی تواند خون را از جایی خریداری و یا سفارش تولید دهد در تمام دنیا تامین خون و فرآوردهای خونی توسط اهداکنندگان خون تامین می شود و از آنجایی که طول عمر بالایی ندارد (پلاکت سه روز تاریخ مصرف دارد و خون نهایتا 35 روز)، امکان ذخیره سازی طولانی مدت هم وجود ندارد.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد:  مصرف کنندگانی هستند که به صورت روزانه برای زنده ماندن نیاز به خون دارند که متاسفانه نزدیک شدن به فصل سرما هم مزیتی بر علت شده و موجودی های ما را به مرز بحران رسانده است.

وی در تعریف بحران ذخایر خونی استان، گفت: ایده آل ذخایر به گونه ای است که ذخیره پنج روز را داشته باشیم وقتی ذخایر ما به سه روز و کمتر از آن برسد، کمیته بحران را تشکیل می دهیم چرا که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ذخایر خونی کرمانشاه به نقطه بحرانی نزدیک است

وضعیت ذخایر خونی کرمانشاه به نقطه بحرانی نزدیک است