مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 06:352020-11-15اجتماعي

بازی شاهزادگان عرب با هوبره خراسان جنوبی


هوبره، پرنده ای نادر در خراسان جنوبی است که دست مایه بازی عرب ها شده و همین امر جمعیت این پرنده را تا مرز نابودی کشانده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی هوبره، پرنده ای نادر در خراسان جنوبی است که دست مایه بازی عرب ها شده و همین امر جمعیت این پرنده را تا مرز نابودی کشانده است.

زیستگاهش را در خراسان جنوبی انتخاب کرده، پرنده ای کمیاب و منحصر به فرد که نامش هوبره است ؛ این پرنده ویژه دشت های وسیع لم یزرع، دشت های کویری با اندکی پستی بلندی درمناطق خشک، زیستگاه های استپی، نیمه بیابانی، تپه های شنی و اغلب دارای پوشش گیاهی اندک زندگی می کند.

هوبره در ایران بی رویه شکار می شود هوبره که اندازه متوسط به طول 55 تا 65 سانتیمتر دارد و گستردگی بالهایش 135 تا 170 سانتیمتر است، به علت بی انصافی انسان ها در حال از بین رفتن است.

متاسفانه در کشور به خاطر شکار بی رویه و تخریب های زیستگاهی، جمعیت این پرنده نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

عمده جمعیت هوبره استان در دشت های کریزان و پطرگان شهرستان زیرکوه زیست می کنند؛ از مهم ترین دلایل این کاهش جمعیت، شکارهای غیر مجاز و قاچاق آنها توسط افراد سودجو است.

هوبره علاوه بر اینکه یـکی از گونه های ارزشمند حیات وحش کشور بوده، در زمره گونه های در خطر انقراض مندرج در فهرست سطح یک کنوانسیون تجارت بین الملل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی شاهزادگان عرب با هوبره خراسان جنوبی

بازی شاهزادگان عرب با هوبره خراسان جنوبی