مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 07:502020-11-15سياسي

او فیلسوف شرق بود


25 آبان، سالروز رحلت عالِمی است که برای ترویج اسلام ناب محمدی، نه تنها در داخل کشور، بلکه پا بر عرصه جهانی گذاشت تا تشنگان حق را راهنمایی کند، - عالمی که تا لحظه مرگ با علم و دین عجین شد و به "فیلسوف شرق" شهرت یافت.

استاد محمدتقی جعفری از جمله علمای شاخص و برجسته معاصر است که در سال 1304 هـ.

ش در شهر تبریز به دنیا آمد و حدود 50 سال به تعلیم و تربیت در جامعه پرداخته و بیش از 100 کتاب و اثر مکتوب از خود به یادگار گذاشت.

علامه جعفری در کنار تالیف کتاب های موثر و ماندگار، نسبت به تربیت شاگردان مهم در حوزه و دانشگاه نیز اقدام کرده و همچنین در قالب انجام مکاتبات مختلف، اسلام را به اندیشمندان خارجی معرفی کرده و نظرات آنان را مورد چالش قرار داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تبریز در این رابطه به ایسنا، گفت: علامه جعفری، علاوه بر نگاه به فعالیت های فرهنگی در داخل کشور، در خصوص مسایل فرهنگی علمی و دینی مربوط به عرصه های بین المللی نیز فعال بود و به همین جهت مکاتبات و مکالمات با اندیشمندان خارجی مثل برتراند راسل را جزو برنامه های خود قرار داده بود.

دکتر میکاییل جمال پور با بیان این که استاد جعفری عالمی بود در میان همگان، افزود: علامه، هرگز خود را در گوشه مدارس و دانشگاه ها محبوس نکرد و همواره در محافل و مجالس عمومی اعم از حوزوی و دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

او فیلسوف شرق بود

او فیلسوف شرق بود