مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 11:452020-11-15اقتصادي

برداشت آب از دشت میناب متوقف می شود/ورود آب شیرین کن ها به چرخه تولید


با راه اندازی تصفیه خانه سد سرنی و بهره برداری کامل از آب شیرین کن های بندرعباس برداشت آب از دشت های میناب متوقف خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امین قصمی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به توسعه آب شیرین کن ها و تنوع منابع آبی استان، از تحقق وعده آبفا در خصوص کاهش نیاز آبی کلان شهر بندرعباس از منابع شرق استان (سدهای استقلال، شمیل نیان و دشت میناب) خبر داد.

قصمی افزود: با بهره برداری از آب شیرین کن های یکصد هزار متر مکعبی و 40 هزار متر مکعبی فاز نخست آب شیرین کن یک میلیونی غرب بندرعباس، برداشت از سد استقلال و دشت میناب برای تامین آب بندرعباس به میزان 15 میلیون مترمکعب درسال کاهش یافته که این مهم گامی موثر در کمک به احیاء دشت میناب است.

آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب میناب از سد سرنی وی همچنین از آغاز اجرای طرح تامین آب شهر میناب از تصفیه خانه آب سد سرنی در روزهای آینده خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح نیاز آبی شهر میناب که پیش از این به میزان 15 میلیون مترمکعب از طریق چاه ها تامین می شد، تا سال آینده از تصفیه خانه سد سرنی تامین خواهد شد.

مدیرعامل آبفا هرمزگان با بیان اینکه نیاز آبی شهر بندرعباس 100 میلیون مترمکعب در سال است که سالانه 70 میلیون متر مکعب آب از سدهای شرق هرمزگان تامین می شود، تصریح کرد: تا پایان امسال ظرفیت تولید آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت آب از دشت میناب متوقف می شود/ورود آب شیرین کن ها به چرخه تولید

برداشت آب از دشت میناب متوقف می شود/ورود آب شیرین کن ها به چرخه تولید